The Anthology donerar vinsten till välgörenhet

Andreas Weinås  |  Publicerad 2020-04-15 10:25  |  Lästid: 3 minuter

The Anthology är ett av de mest spännande skrädderierna i världen just nu. Med ett väldigt tilltalande snitt och via en inspirerande kommunikation i företagets olika kanaler har man lyckats kombinera klassiskt skrädderi med en överkomlig prisbild. Plaggen som produceras i Kina men drar inspiration från italienskt skrädderi där man ser detaljer från flera olika regioner samt en flört med ett snitt från förr.
Gorgen är något lägre, kavajerna lite längre och snittet lite mer generöst. Smickrande men inte tight och med en kanvas som är lätt i såväl axlar som bröst.

The Anthology har vunnit stort intresse på den europeiska marknaden senaste året och framför allt i London där man sett till produktens tekniska kvaliteter är väldigt överkomliga rent prismässigt. I kölvattnet av Coronavirusets framfart har deras verksamheten likt resten av branschen och samhället påverkats negativt men företaget har valt att försöka dra sitt strå till stacken. Därför donerar man oavkortat vinsten från försäljningen av deras nylanserade stickade t-shirts till kampen för att bekämpa Corona och Covid-19.

Initialt var planen att introducera produkten senare i sommar men man valde att tidigarelägga hela lanseringen för att kunna bidra till att förbättra den mycket allvarliga situationen världen över.

Vi tycker detta är ett fantastiskt initiativ och vill därför sprida budskapet. Utöver att tanken bakom är fin så måste vi även tillägga att produkten i sig är högintressant. Det rör sig om en stickad bomullsvara som kommer i färgerna Cream, Mustard och Navy. Modellen tar sin inspiration från 1950-talets sportswear och kännetecknas av en boxigare passform, kortare längd och högre krage. Nertill har den en tjock ribb som hjälper till att hålla t-shirten på plats utan att man behöver stoppa in den i byxorna och gör den enklare att kombinera med t ex kavaj eller kostym och framför allt byxor med högre midjehöjd.

T-shirtsen är begränsade till 300 exemplar och all vinst från försäljningen av dessa går oavkortat till Röda Korset samt Läkare utan gränser. Mer information om Anthology och deras kampanj mot COVID-19 kan man hitta här.

Cream
Mustard
Navy
Buzz Tang i den benvita versionen tilllsammans med ett par klassiska byxor
Den senapsgula versionen gör sig väldigt fint till exempelvis mörkblått
T-shirten i mörkblått till ett par olivgröna bomullsbyxor
En måttabell för produkten för att enket kunna klura ut sin korrekta storlek
Dela på Facebook
Tweeta