Stòffa – The Salt Lake Campaign

Idag låter vi oss inspireras av den senaste kampanjen från måttsömnadsspecialisten Stòffa, ett varumärke som vuxit fram som en favorit hos både oss och många av våra läsare. Med fokus på några få plagg, färger och material som alla fungerar utmärkt tillsammans har Agyesh Madan skapat ett av de mest spännande koncepten på marknaden.

Andreas Weinås  |  Publicerad 2018-06-19 07:29  |  Lästid: 3 minuter
Stòffa - The Salt Lake Campaign

Vårens kampanj från Stòffa är fotograferad i Sambhar Salt Lake i Rajasthan, Indien. Valet av plats var utöver den vackra och slående estetiken, inspirerad av Edward Burtsynskys arbete. Burtsynsky pratar om dragkampen mellan vårt behov av naturens resurser till vår konsumption och samtidigt den negativa påverkan vår konsumption har tillbaka på moder jord. 

Genom att välja Stòffa som varumärke och den MTM-modell företaget står för så gör man som kund ett val att förhoppningsvis köpa färre men bättre då det inte sker någon som helst överproduktion. Uttrycket ”bättre” kan handla om allt från kvalitén på material och hantverk till villkoren för de anställda eller företagets miljöpåverkan. Med sitt arbete vill Stòffa uppmuntra till att lyfta konversationen från vad som bara handlar om kläder och att applicera ett medvetet och hållbart tänk även i livets övriga delar. 

Modell för kampanjen är ingen mindre än Agyesh far, den tidigare kaptenen i Indiska flygvapnet; Arunesh Madan. För Salt Lake kampanjen har man valt att arbeta mycket med sina nyanser av taupe, vitt och mörkblått men i lite olika material. Stòffa introducerade exempelvis relativt nyligen en helt ofodrad version av sin 002 Flight Jacket som i en glesvävd linnekvalitet blir perfekt under sommarhalvåret. 


Vi hittar även versioner i mörkblå bomull och den asymmetriska modellen 001 i mocka som kombineras med vita bomullsbyxor och ljusblå piké. Ett annat trevligt inslag är den perforerade mockakvalitén som är designad för att vara ännu svalare under sommarhalvåret. 

Stòffa erbjuder som vi är inne på ovan uteslutande sina ytterplagg och byxor via MTM vilket gör att man åtminstone vid en första beställning behöver träffa dem under någon av deras Trunk Shows. Företaget besöker Sverige och Stockholm ungefär varannan till var tredje månad och är närmast i London i slutet av Juni. Efter man har skapat sin måttprofil går det utmärkt att beställa kompletterande produkter i andra färger och material direkt över nätet. 

 

Stòffa - The Salt Lake Campaign
Stòffa - The Salt Lake Campaign
Stòffa - The Salt Lake Campaign
Stòffa - The Salt Lake Campaign
Stòffa - The Salt Lake Campaign
Stòffa - The Salt Lake Campaign
Stòffa - The Salt Lake Campaign
Stòffa - The Salt Lake Campaign
Stòffa - The Salt Lake Campaign
Stòffa - The Salt Lake Campaign
Dela på Facebook
Tweeta