P Johnson FW2019 – Banana Pancakes

Vi går vidare med vår bevakning av hösten och näst på tur är P Johnson som tagit hjälp av fotografen James Harvey Keller för att skapa höstens kampanj.

Andreas Weinås  |  Publicerad 2019-08-12 09:44  |  Lästid: 3 minuter

För de intresserade av klassiskt herrmode är nog Patrick Johnson ingen ny bekantskap. Entreprenören, stilikonen och MTM-specialisten har sedan företaget grundades 2008 varit stilbildande i såväl hemlandet Australien som i resten av världen.

Från att vara ett renodlat Custom Made-koncept med showrooms i Melbourne, London och New York erbjuder man idag även skräddade och lediga plagg inom konfektion via exempelvis Mr Porter. Stilen är avslappat elegant och bryter upp de klassiskt skräddade plaggen genom intressant styling eller oväntade material och färgval.

Inte helt olikt svenska Saman Amel har man skapat en egen konceptuell stil som går likt en röd tråd genom såväl kollektioner som kampanjer och för hösten har man tagit hjälp av erkänt skickliga fotografen James Harvey Keller som senast låg bakom Drake´s kampanj för våren.

Man ser tydliga likheter i Art Work och fotografi med P Johnsons stilfilosofi som genomsyrar både styling och plagg. Kollektionen sträcker sig från stickade tröjor och lediga kostymer till smokings och klassiska ytterrockar som alla kännetecknas av en distinktiv stil. Kampanjen är fotograferad i en kombination av studio och strand vilket fungerar väldigt bra med Harvey Kellers karaktäristiska stil.

Dela på Facebook
Tweeta