Morjas lanserar – The Penny Loafer

Svenska Morjas återlanserar sin eleganta loafer efter 17 månaders produktutveckling.

andreas  |  Publicerad 2019-05-16 09:40  |  Lästid: 2 minuter

Svenska skoföretaget Morjas har sedan starten fokuserat på att erbjuda genomarbetade kvalitetsskor med randsydd konstruktion till ett överkomligt pris. Genom att utesluta mellanhänder och arbeta direkt mot såväl fabrik som slutkund kan man pressa priserna till väldigt konkurrenskraftiga nivåer strax över 2 000 kr.

För våren 2019 lanserar man en uppdaterad version av sin Penny loafer. Företaget kände inte att man var helt nöjd med passform och läst och spenderade 17 månader och hela 19 prov innan man kände att man nått ett resultat som fungerar för såväl smala som breda fötter och hade rätt estetiska känsla.

Den nya modellen i mörkbrun mocka

Skons främre parti är något vidare och mer generös vilket ger ett klassiskt intryck. Penny loafern kommer i företagets sex olika utföranden som genomsyrar hela kollektionen. Det rör sig om svart, burgundy, mörkbrun samt ljusbrun kalv och mörkbrun och mellanbrun mocka.

Svart kalv är ett klassiskt utförande på Penny´s.

Kampanjansiktet för vårens lansering är ingen mindre än Luca Rubinacci, stilikonen och arvingen till det anrika skrädderiet Rubinacci i Neapel. Luca tolkar respektive version av modellen på sitt sätt med allt ifrån klassisk kostym till lediga jeans.

Luca Rubinacci i Solarokostym och den ljusbruna versionen i kalvskinn.
Pennys i mörkbrun mocka till jeans.
Modellen i burgundy kalv
Luca i dubbelknäppt linnekostym.
Svarta penny´s till grå kostym.
Dela på Facebook
Tweeta