Morjas lanserar ny kampanj med James Jonathan Turner

Morjas lanserade nyligen en ny kampanj för sin uppdaterade tasselloafer med brittiske modellen James Jonathan Turner. Vi har tittat närmare på resultatet.

Andreas Weinås  |  Publicerad 2019-10-30 11:34  |  Lästid: 2 minuter

Morjas har på bara några år gått från klarhet till klarhet och är idag ett av de mest prisvärda alternativen inom randsydda skor. Affärsidén är enkel: Genom att skära bort mellanhänder och led så som externa återförsäljare och agenter och istället arbeta direkt med producenten har man haft möjlighet att erbjuda en väldigt prisvärd produkt för pengarna.

Filosofin är relativt enkel och uttrycket tydligt: Varje modell kommer i sex olika färger som sträcker sig från svart kalvskinn till mellanbrun mocka. Istället för att lansera mängder med modeller har man valt att växa organisk och istället uppdatera och lansera diverse modeller löpande.

Företagets nya tasselloafer i mellanbrun mocka

I våras fick företagets pennyloafer en uppdatering vilket ni kunde läsa om här på Manolo. Då var det ingen mindre än Luca Rubinacci som stod som ansiktet utåt för modellen som uppdaterats med en mer generös och klassiskt läst. Just pennyloafern har blivit en av mina personliga favoriter i garderoben och när företaget nylanserade sin tasselloafer i början av veckan var det på samma uppdaterade läst.

Företaget tassel i burgundy calf på den nya lästen

Den här gången är det istället brittiske stilikonen och modellen James Jonathan Turner som är ansiktet utåt för kampanjen. En stilpersonlighet som på ganska kort tid arbetat upp en gedigen portfolio av kunder så som Stile Latino, Kirk Originals och LaneFortyFive tack vare sin avskalade elegans och personliga stil.

James Jonathan Turner för Morjas
Tassels i svart kalv...
...samt burgundy

Kombinationen fungerar utmärkt och få klär bättre i en kostym och klassiska loafers än James Jonathan Turner. Modellen finns till försäljning via företagets webshop och kostar 229€.

Dela på Facebook
Tweeta