Manolo gillar: Bulldog

Olof Enckell  |  Publicerad 2010-03-07 14:34  |  Lästid: < 1 minuter
Bild 313636

Efter stor framgång på sin hemmamarknad lanseras brittiska hudvårdsmärket Bulldog nu i Sverige. Ledorden är miljövänliga produkter till vettiga priser. Manolo har testat.

I en bransch som domineras av gigantiska skönhetskonglomerat ville Bulldogs grundare Simon Duffy och Rhodri Ferrier skapa ett alternativ som hade fokus på produkten framför massiva reklamkampanjer. Bulldogen blev en symbol för mannens bästa vän, kanske inte med det allra mest perfekta yttre, men ständigt trogen sin ägare. Grundidén har från början varit att i högsta möjliga utsträckning använda naturliga ingredienser. Bland annat är alla produkter fria från paraben, sulfater, artificiella färgämnen och syntetiska doftingredienser. Alla produkter tillverkas i Storbritannien helt utan tester på djur.


Jag har själv testat märkets ansiktstvätt och återfuktningskräm under drygt en månads tid. Ansiktstvätten har en väldigt lätt, men samtidigt rengörande känsla. Inslagen av grönt te och aloe vera ger en uppfriskande effekt som känns skonsam mot huden. Detta avspeglas lika mycket i återfuktningskrämen där inslagen av grönt te verkligen kommer till sin rätt. Den klibbigt olijga känslan som ofta präglar återfuktningskrämer är här helt borta. Känslan är tvärtom frisk med långvarande effekt.

Sammantaget känns detta som riktigt prisvärda produkter av hög kvalité. Inte minst med tanke på de klart överkomliga priserna. Ansiktstvätten kostar exemplevis 95 kr, medan återfruktningskrämen kostar 129kr. Jag har testat betydligt dyrare produkter som varken haft samma effekt eller känsla.

Bulldog säljs i nuläget på Åhléns och Kicks i Sverige.

Dela på Facebook
Tweeta