Dermalogicas revansch

 |  Publicerad 2007-02-25 15:36  |  Lästid: 2 minuter

Bild 315856Efter massor av önskningar från er, var det äntligen dags att testa några av Dermalogicas produkter. Men till att börja med blev jag inte särskilt imponerad. Men när favoritprodukten inte klarade av vinterkylan kom Dermalogica till sin rätt.

Efter att ha tipsat om en och annan pryl som sedan visat sig vara skräp, (till exempel den här koftan och den här plånboken, som jag fortfarande har och förbannar varje dag) så är jag numer väldigt noggrann med att testa allt ordentligt innan jag uttalar mig. Därför kändes det väldigt jobbigt att sluta använda Ole Henriksens produkter som jag testade före och som jag verkligen gillar. Jag gjorde några försök med Dermalogica, men märkte att jag hela tiden, mer eller mindre omedvetet plockade fram Ole ur badrumsskåpet. Det var inte det att Dermalogicas produkter var dåliga, men det kändes som om de hela tiden kom på andra plats. Ole Henriksens rengöring kändes lite bättre än Dermalogicas. 4VOOs scrub var lite bättre Dermalogicas, och Oles ansiktskräm kändes också lite bättre och lite lättare.

Men när det började bli kallt märkte jag att det dök upp en torr fläck i pannan som Oles Nurture Me – Soothing Creme helt enkelt inte rådde på. Då kom jag ihåg Dermalogicas skin smoothing cream, och att det som jag var lite emot den var att den kändes aningen för fet. Det visade sig att den var precis det jag behövde och den har nu förtjänat sin förstaplats på badrumshyllan. Det lustiga är att mitt största motstånd mot Oles Nurture Me var doften av konstgjord apelsin. Dermalogicas skin smoothing cream luktar banan. Så just på den fronten är det alltså lika. Och då menar jag lika illa.


Dermalogica köper man inte i vanliga affärer utan den säljs endast på utvalda hudvårdscenter. En lista med hudterapeuter som säljer produkterna hittar ni på deras hemsida. Detta gör att du kommer att bli rekommenderad produkter som passar just dig, vilket naturligtvis är utmärkt. Det gör det även enklare att gå tillbaka och drämma näven i bordet om du märker att du skulle få utslag i hela ansiktet eller på något annat vis skulle vara missnöjd.

Det är dock inte särskilt troligt att du skulle få några större problem med Dermalogicas produkter. De bygger nämligen hela serien på ett koncept vars tagline är "intelligenta produkter till intelligenta användare". Det betyder att produkterna inte ska innehålla några mineraloljor som kan täppa till porer. De innehåller inte heller artificiella färg- och doftämnen eller uttorkande alkoholer. I konceptet ingår dessutom att det inte ska krävas några tidsödande procedurer och att de inte ska lägga stora pengar på förpackningen. De testar inte heller på djur och ingredienserna komemr från ekologiska källor. Allt för att passa den moderna, stressade och medvetna människan. Ett bra val.

Dela på Facebook
Tweeta