Manolo logotype

All Blues COPY - En kombination av klassiskt hantverk och unik 3D-teknik

I höst lanserar svenska All Blues ett unikt koncept där man kombinerar 3D-genererad design med traditionellt hantverk . Konceptet heter COPY och ger kunderna möjlighet att få sina mest personliga föremål förevigade som exklusiva berlocker.

Smycken för män är inte det enklaste känner många. All Blues har varit ett av företagen som förändrat detta med hyllade kollektioner av armband, ringar och halsband i silver eller ädelmetall. Nu lanserar företaget sitt kanske största koncept hittills: All Blues "COPY"

Konceptet är enkelt: Man får som kund möjligheten att återskapa något du verkligen håller kärt och föreviga det i en berlock som kan illustreras som en nyckelring, ett halsband eller som en brevvikt eller mindre staty i silver. 

Det kan vara ansiktet på en nära släkting, ett husdjur eller varför inte den där leksaken du hade när du var liten. Med COPY har företaget tagit fram ett nytt sätt att skapa personliga smycken, framtagna av och med kunden där man kombinerar 3D-teknologi med det klassiska hantverk som ligger bakom företagets övriga smycken.

Som kund besöker man varumärkets speciellt utformade installation där såväl person som föremål scannas av en handhållen scanner. En 3D-modell skapas som en exakt avspegling av originalet och skrivs sedan ut i vax med en 3D-printer för att slutligen gjutas och formas till ett silversmycke hos All Blues smidesverkstad utanför Stockholm. Leveranstiden ligger på cirka en månad från det ursprungliga besöket i installationen.

Den 2,8x4,3 meter stora installationen är i semi-transparent gul PVC och skapad i ett samarbete mellan All Blues Creative Director Fredrik Nathorst och arkitekt Filip Mesko. Installationen invigs i Ljusgården på NK i Stockholm mellan 4-7 oktober samt på Alex Eagle i London mellan den 17-20 oktober.
 

Priset för tjänsten kommer ligga på 3 900 kr för halsband och nyckelringar samt 5 900 kr för brevvikter och mindre statyer.

I samband med det nya konceptet lanserar All Blues en personlig och intim bildkampanj, fotograferad av Fredrik Nathorst, där familj och vänner porträtterats med utvalda föremål och respektive smycke. 

 

Fredrik med sin lillasyster - halsband.

Jacobs farmor, 86 år gammal - brevtyngd.

Fotboll från VM 1994, köpt åt Jacob och Adam av deras pappa - nyckelring.

Nallebjörn som Jacob flickvän fick av sina morföräldrar på BB - halsband.

Johanna gravid i åttonde månaden, Fredrik blir gudfar åt hennes dotter - brevtyngd.

Dela på Facebook Dela på Twitter

Andra artiklar i kategorierna: Accessoarer

Andra artiklar om varumärkena: All Blues
#1 EB säger
2018-09-27 13:04 - Anmäl

I ärlighetens namn, vad är verkshöjden på den här artikeln bortom ett pressmeddelande? Missade jag någon reklammärkning?
#2 kg säger
2018-09-27 13:16 - Anmäl

Stilnivå på dessa grejer?
#3 Johan säger
2018-09-27 15:36 - Anmäl

Säkert att denna text inte är skriven av bolaget?? :)
#4 Andreas Weinås säger
2018-09-27 19:29 - Anmäl

#1 & #2 - Artikeln är skriven av oss och baserad på det pressmeddelande som gått ut.
Jag tycker det är ett intressant koncept som går att applicera på många olika saker och företaget är i allra högsta grad relevant för Manolos målgrupp sen tidigare. Sen om det faller alla in smaken kan jag inte svara på men jag vill vara tydlig med att det inte finns någon som som helst ersättning eller motprestation för att vi skall publicera detta. Hade det rört sig om någon form av ersättning för publicering likt Native-annonsering hade det som i fallet med Ströms-byxan annonsmärkts.
#5 Adrian säger
2018-09-28 22:32 - Anmäl

Ja detta faller verkligen inte alla i smaken... men i ärlighetens namn börjar det bli lite tjatigt med alla jante som tjatar om annonsering och inte kan skilja det från en artikel, alternativt inte har egen förmåga att sålla information. Att ovan var lite gräsligt, intressant och en gnutta spännande på samma gång, är lite konstigt.
Skicka
OBS! Detta forum är förhandsmodererat, dvs. alla inlägg som skrivs måste godkännas av en administratör innan de visas publikt.