Manolo logotype

5 Julklappstips från Grafford på Humlegårdsgatan

Det börjar bli hög tid att se över sina julklappsköp. Vi har valt ut ett gäng spännande alternativ i olika prisklasser från butiken Grafford/Crockett & Jones på Humlegårdsgatan i Stockholm. Vi vill också påminna om det stora shoppingeventet på Humlegårdsgatan nu på fredag. Har ni inte anmält er kan ni göra det längst ner i artikeln.

Grafford erbjuder vad som förmodligen är landets bästa utbud av kvalitetsskomärket Crockett & Jones men har även ett eget skomakeri och en rad produkter för att hålla kvalitetsskorna i toppskick år framöver. 

Vi har valt ut en handfull julklappstips i olika prisklasser, perfekta för den skointresserade mannen. 

Crockett & Jones "Connaught" 

 

Crockett & Jones klassiker Connaught har för säsongen producerats i mörkbrunt kalvskinn för butiken. Modellen är en elegant oxford som vi skulle vilja summera som en av de absolut mest mångsidiga modellerna man kan köpa. En sko som kan bäras till kostym såväl som jeans.

 

Skoblock - "Hammarblocket"

 

Skall man investera i riktiga kvalitetsskor är ett par riktiga skoblock det kanske viktigaste för att hålla dem snygga över tid. Kom i håg att alltid placera blocken i skorna efter användning för att bibehålla skons form och undvika kraftiga gåveck.

 

Saphir Medaille D´Or - "Pommadier 1925"

Nästa steg för att ta hand om sina skor är att smörja dem med en vårdande produkt. Här anser vi att Saphirs premiumkräm Pommadier 1925 är bland det bästa man kan hitta på marknaden. Vill man behålla skons nuvarande nyans väljer man med fördel en kräm med nyans så nära som möjligt. Vill man att skon skall utveckla en patina lite snabbare kan man välja en något mörkare kräm eller en neutral.

 

Skoborste - Hammargruppen Large 

 

För att borsta upp en glans efter skokrämen applicerats använder man med fördel en tagelborste. Den är även utmärkt till att borsta av ytlig smuts och damm direkt efter användning vilket kommer hålla skorna snygga längre.

 

Skohorn - Crockett & Jones

 

 

Bälte - Crockett & Jones

 

Ett snyggt bälte är en detalj som kan höja helhetsintrycket på en klädsel avsevärt och antingen kan man välja att matcha det i samma nyans som skinnet i skorna eller som här i en mellanbrun mocka.

 

Ni har väl inte glömt höstens stora shoppingkväll som äger rum på Humlegårdsgatan nu på fredag?

Vi från Manolo kommer vara på Grafford/Crockett & Jones och prata skor och skovård och ni är varmt välkomna att titta förbi och mingla med oss.

Butiken kommer erbjuda tilltugg och dryck samt 10% rabatt på hela sortimentet.

Eventet äger rum på Humlegårdsgatan / Sturegatan i Stockholm.

Fredagen 27:e november mellan 17.00-20.00.

Inbjudan gäller för dig och en vän.

Vänligen OSA till: osa@newmessagestudio.com senast 26:e november

 

Dela på Facebook Dela på Twitter

Andra artiklar i kategorierna: Skor

Andra artiklar om varumärkena: Crockett-&-Jones
#1 eddie säger
2015-11-25 11:46 - Anmäl

Det svåra är inte att hitta snygga produkter som man vill köpa, det svåra är att bestämma sig vad man ska köpa och när. Synd bara att man inte har ekonomin eller jobbet som motiverar ett köp av Crockett and Jones läckra sko Connaught. Men den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge. Antar att ni på Manolo har laddat upp med många trevliga priser till er adventskalender?
#2 Mike säger
2015-11-25 14:32 - Anmäl

...och NU dags för reklam
#3 Nils säger
2015-11-25 22:10 - Anmäl

Hej Manolo, jag har ett eget företag som jag gärna skulle vilja lyfta i ett marknadsföringsinlägg såsom detta, hur mycket kostar en sådan post?
#4 Kalle säger
2015-11-25 22:18 - Anmäl

Ja, tyvärr känns den här posten som ett riktigt billigt bottennapp, klart under den nivå man är van vid här på Manolo.
#5 Andreas Weinås säger
2015-11-25 23:43 - Anmäl

#2. 3 & 4 - det är inte så att vi fått betalt för att pusha specifika produkter. Vi har tillsammans med butikerna och flera andra magasin ett stort event på Humlegårdsgatan på fredag. KING är på Gant Rugger, Plaza hos Eton och vi är hos Grafford. Utöver att hålla en liten presentation på det gemensamma eventet erbjuder vi att välja ut några julklappstips ur utbudet. Självklart får vi betalt för att medverka precis som de andra företagen men vi har valt ut dessa produkter helt själva och utan styrning.

Det finns för mig ingen skillnad på om vi tipsar om 5 saker från Grafford, no man walks Alone eller Mr Porter. Så länge vi till 100% kan stå bakom våra val ser jag det snarare som en naturlig del av bevakningen i form av relavanta tips. Skall vi exempelvis inte kunna skriva om någon av våra annonsöre med risk för att det skall framstå som en motprestation.

Jag kan respektera "public service" som filosofi men i det här fallet rör det sig om en helt gratis publikation. Om vi blivit ombedda att publicera 5 förvalda julklappstips eller skriven av någon annan än oss hade artikeln självklart varit Annonsmärkt. Så är inte fallet och finner man det orimligt att vi tar betalt för att medverka på diverse event finns två alternativ. Antingen acceptera att man får betala för att ta del av Manolos innehåll eller avstå för det är orimligt att kunna bedriva en sida som Manolo utan intäkter. .
#6 Henrik säger
2015-11-26 13:31 - Anmäl

#5 Helt ofattbart att du ens ska behöva försvara dig. Folk känner sig alldeles för berättigade nu för tiden.

Ingen från Manolo har givit någon nöjdhetsgaranti när en artikel publiceras, gillar ni inte produkterna som lyfts fram finns gott om annat material på nätet att ta del av.
#7 Pellefant säger
2015-11-26 13:57 - Anmäl

Alla måste betala räkningarna på något sätt. Det är antingen det här eller native advertising eller banners över hela siten eller prenumerationer. Bara att välja.
#8 Bengt säger
2015-11-26 19:31 - Anmäl

#7 Det finns en enkel lösning som alla vinner på, det är att märka inlägg såsom detta tydligt så folk förstår att det är sponsrat innehåll och inte smygreklam.

Det kan förslagsvis stå "(Sponsrat innehåll)" tydligt i rubrik så de som inte är intresserade av sponsrat innehåll inte behöver bemöda sig klicka på artikeln.

Manolo blir också mer på detta vis mer transparant och slipper förmodligen även kommentarerna från läsare som ogillar idén om ett inlägg såsom detta. Ty ingen läsare skall behöva analysera texters sanna budskap.
#9 Andreas Weinås säger
2015-11-26 20:29 - Anmäl

#& - Som jag skrev i min förra kommentar så Annonsmärker vi redan de artiklar som är just reklam och material icke skrivet av oss. I detta fallet är det ett evenemang vi fått betalt för där vi presenterar julklappstips från butiken. Det är vi som gör urvalet. Vi som skriver motiveringen och vi som står bakom valen. Ersättningen baseras på vårt deltagande i det gemensamma eventet.


Om det är någon som har synpunkter på våra respektive val är man välkommen att framföra det men att dra ogrundade slutsatser om huruvida vi fått betalt för smygreklam känns ganska trist.

Man är självklart välkommen att kontakta oss på andreas@manolo.se så kan jag redogöra för eventuella oklarheter.
#10 DrDre säger
2015-11-27 12:26 - Anmäl

Jag tycker att de första inläggen är rent larv. Blir ni så där kränkta också om ni råkar se en annonsskylt på vägen till jobbet också? Helst vill ni väl att inte Grafford heller ska ta något betalt för produkterna.
#11 KE säger
2015-11-28 18:03 - Anmäl

Lite synd att servicen där är totalkass!
Skicka
OBS! Detta forum är förhandsmodererat, dvs. alla inlägg som skrivs måste godkännas av en administratör innan de visas publikt.


Har du frågor kring stil och mode? Ställ din fråga så försöker Manolo att besvara den så snabbt som möjligt.

Till Fråga Manolo →

Leffot

Alden x Leffot new arrivals

Läs mer

Permanent Style

Fox trousers (And everything else from...

Läs mer

Shoegazing

Nyhet – Myrqvist öppnar butik i...

Läs mer

Hodinkee

Introducing: The TAG Heuer Autavia...

Läs mer

The Armoury Lightbox

Liverano trunkshow also coming up...

Läs mer

Skoaktiebolaget

Skoaktiebolaget presents - Johnstons of...

Läs mer

Följ manolo.se direkt via våra RSS 2.0 feeds.
Alla artiklar Kläder Skor Accessoarer
Skönhet Guide Butikskollen