Manolo logotype

5 fantastiska rooftop-barer du kan få tillgång till i sommar

ANNONS

Finns det något bättre än de där ljusa, varma sommarkvällarna med svalkande drinkar, god mat och i sällskap av goda vänner? Lägg till en grym utsikt från en rooftop-bar och du är i hamn.

Bli medlem i Secret Escapes idag och få upp till 70 % rabatt på lyxhotell med schyssta rooftop-barer. 

Här är Secret Escapes-redaktionens favoriter just nu:

 

The Hard Rock Hotel, Ibiza

På partyön nummer ett, Ibiza, stoltserar The Hard Rock Hotel med en stilren terrass där du lutar dig tillbaka och laddar inför späckade klubbkvällar med några av världens bästa DJ:s.

 

Radio Rooftop Bar, ME Hotel, London 

Få en fantastisk utsikt över världsmetropolen London från Radio Rooftop Bar, en av de absolut populäraste takterrasserna i stan.

 

Soho House, Berlin

Ännu ett lysande exempel på den avslappnade, intima lyx som SoHo House Group är kända för. Bli inte förvånad om både en och två kändisar hänger vid poolen om kvällarna.

 

La Piscine, Hotel Americano, New York

Omringad av skyskrapor, under bar himmel i staden som aldrig sover och med hela Manhattans nattliv tillgodo, känns livet ganska enkelt...

 

Sirocco & Sky Bar, Lebua at State Tower, Bangkok

En av världens högsta, och bästa rooftop-barer med flashiga färgteman, innovativa cocktails och en spektakulär utsikt över Bangkok.

 

Secret Escapes är en exklusiv medlemsklubb som förhandlar rabatter på upp till 70% med lyxiga hotell som dessa världen över. Vad är då hemligheten? Ja, inte ens de lyxigaste hotellen vill ju stå med tomma rum. Genom Secret Escapes kan de fylla sina bäddar och samtidigt ge förmånliga priser till medlemmarna i denna exklusiva klubb. Det är win-win för alla parter!

Bli medlem kostnadsfritt idag och få rabatt på dessa eller liknande hotell varje vecka – klicka här.

Dela på Facebook Dela på Twitter

#1 dennis säger
2015-07-21 20:31 - Anmäl

Det står både "Annons" och "Redaktionen, 21 juli 2015", hur ska ni ha det?
#2 AK säger
2015-07-21 21:20 - Anmäl

Seriöst?
#3 Alexander säger
2015-07-21 21:52 - Anmäl

lol, exakt samma text som king hade oops!
#4 P säger
2015-07-21 22:29 - Anmäl

Trist att dolda annonser i artikelformat till sist även nått Manolo. Men jag älskar baren på Lenua.
#5 Pellefant säger
2015-07-21 22:37 - Anmäl

Jag förstår att ni måste tjäna pengar. All respekt för det, det måste vi alla. Men nej, inte detta.
#6 Jonas E säger
2015-07-21 23:12 - Anmäl

Ska ni köra native advertising måste ni märka artikeln mycket bättre. Detta är oseriöst.
#7 Jonas säger
2015-07-21 23:17 - Anmäl

Som vanligt kryper de bittra fram så fort något är ur boxen.

Tyckte inte inlägget var oseriöst. Bara för man skriver om någon tjänst betyder inte det per automatik att det är reklam. Och oavsett om det är reklam men för en bra tjänst - bring it on,
#8 FIN säger
2015-07-22 03:41 - Anmäl

Då tackar jag Manolo för ett par intressanta år som följare av bloggen.
#9 Peter säger
2015-07-22 04:00 - Anmäl

Tråkigt att ni skjuter er trovärdighet i foten med native advertising/branded content. Med ert material, där ni tipsar om specifika produkter, är trovärdighet och redaktionell integritet A och O. Och om ni tror att bara en liten annonsmärkning kommer rädda situationen lurar nu er själva.
#10 Andreas Weinås säger
2015-07-22 08:57 - Anmäl

Vi uppskattar all feedback från er läsare angående den här Native-annonseringen och vill bara tydliggöra ett par saker då det är första gången vi kört det på Manolo. Det är ett test och sjävklart tar vi till oss av all eventuell feedback och kritik.

Vi har full respekt för om man inte gilllar konceptet och det finns ingen ambition att försöka lura någon. Native skall självklart annonsmärkas och blir det aktuellt med fler native-annonser kommer vi få se över om det behöver göras tydligare. Vi är inte ute efter att försöka dölja annonseringen men formatet Native är ett av flera alternativ som man behöver se över om vi skall kunna fortsätta erbjuda er kostnadsfri läsning på sikt.

Det kommer dock inte påverka inriktningen på vår övriga bevakning och vi kommer inte ta betalt för några redaktionella texter som inte tydligt är annonsmärkta. Meningen är inte att sänka trovärdigheten utan tvärtom öka den då man inte skall behöva fundera på vad som är och inte är köpt material.

Den här typen av inlägg kommer aldrig heller att ersätta vår vanliga bevakning utan i så fall endast adderas utöver vår vanliga publiceringstakt. I detta fallet rör det sig om ett samarbete mellan Egmont Publishing (förlaget bakom både KING och Manolo vilket gör att annonsen även går på KING) och Secret Escapes. Vi kan hålla med om att det kan uppfattas otydligt med avsändaren och har därför ändrat från Redaktionen till Annons.

Vi ber er läsare ha förståelse och veta att vi uppskattar och tar till oss er kritik. Vår ambition är inte att sajtens läsvärde skall minska pga detta utan tvärtom möjliggöra för bra artiklar och intressant material utan kostnad för er läsare.

Vänligen

/Andreas Weinås, Redaktör
#11 Henrik säger
2015-07-22 10:04 - Anmäl

Full respekt för att ni måste testa nya vägar för att dra in stålar, men jag ´är väldigt skeptiskt till native ur ett journalistiskt perspektiv. Hur gör ni tex. om Dressmann köper utrymmet för att presentera sin nya höstkollektion?
#12 Gäst säger
2015-07-22 11:24 - Anmäl

Känns oseriöst.
#13 Andreas Weinås säger
2015-07-22 11:44 - Anmäl

#11 - Jag respekterar den åsikten och för att svara på din fråga så kommer det alltid framgå om ett utrymme är köpt eller redaktionellt. Annonsmärkning är inte bara för trovärdigheten utan ett måste.
Alla texter som ej är annonsmärkta kan man som läsare lite på är vårt egna material och inget vi tagit betalt för.

Om en aktör vi inte tycker rimmar alls med vår inriktning har vi självklart möjligheten att avstå från att ta in dem som annonsörer.
Vi respekterar om man som läsare inte gillar annonser i allmänhet och native i synnerhet men det är återigen inte tanken att minska vårt eget material utan snarare möjliggöra för ännu mer och bättre kostnadsfritt innehåll för er läsare. Om man uppskattar vårt dagliga arbete och väljer att sluta läsa Manolo pga detta är det beklagligt men alternativet på sikt skulle vara att det redaktionella innehållet blir lidande vilket jag skulle tycka vara än värre.
#14 Peter säger
2015-07-22 12:12 - Anmäl

All respekt för att bloggen måste finansieras, men om native är alternativet så ser jag hellre en rimligt prissatt betalvägg.
#15 Tant Brun säger
2015-07-22 12:26 - Anmäl

Om annonseringen märks tydligt som annonsering så tycker jag det må vara hänt. Så här ser världen ut idag, att driva en blogg kostar. Dessutom handlar bloggen om produkter/stilar som man ibland gillar och ibland inte gillar. Ur ett visst perpektiv kan man säga att hela bloggen är en typ an reklampelare. Att ha en betal-lösning blir då konstigt eftersom vissa produkter är med och andra inte. Kräver vi läsare att de som driver bloggen inte mottar några erbjudanden etc från medverkande och omnämnda företag? -det tror jag blir svårt.

Om tex Dressman kan man säga mycket (det mesta förmodligen i pejorativa ordalag) men visst vore det lite kul om bloggen tom kunde hitta guldkorn även i deras utbud? (Jag har också saknat inlägg om vintage-fynd och liknande).
#16 riesenschnauser säger
2015-07-22 13:01 - Anmäl

Jag köpte en buteljgrön V-ringad pimabomullströja på Dressman-rean igår. 150 kr. Värt!
#17 Tant Brun säger
2015-07-22 13:11 - Anmäl

-Bra där! är den snygg så är den, oavsett märke och kostnad. Att den sen (kanske) inte håller samma kvalitet som en dyrare produkt gör kanske inget, det beror på hur man vill använda den.
#18 Jetsetet säger
2015-07-22 13:54 - Anmäl

Jag ser faktiskt inte problemet så länge som det är tydligt markerat att det är sponsrat innehåll. Jag tyckte att innehållet var relevant för mig personligen och jag tycker dessutom att det är klart att denna sajt ska få dra in pengar så att den kan fortsätta finnas till.
#19 Alexander säger
2015-07-22 14:01 - Anmäl

I grunden så förstår vi nog alla att man måste ha reklam för bloggens överlevnad, det är jävligt fint att gratis få ta del av era modetips!

Det trista är väl känslan av att vara lurad. VI följer ju bloggen för Manolo-redaktionens tips, och hur man än vänder på det så kommer ni vara mer benägna att ge tips som ni inte står bakom till 110% om ni fått betalt för det. Märk inlägget med "SPONSRAT INLÄGG" eller dyl. så är ni true till era läsare och vi tar nog även till oss inlägget (resultatet av ovanstående artikel har ju t.ex. snarare gjort att vi avhåller oss från SecretEscapes).

I övrigt så stort tack för Sveriges bästa modeblogg! Det är helt rätt att den ska driva in pengar!
#20 Andreas Weinås säger
2015-07-22 14:51 - Anmäl

Återigen är det viktigt att poängtera att vi absolut inte är ute efter att lura någon. Vi tar till oss all den här feedbacken och om det i framtiden skulle bli aktuellt med Native-annonsering så skall vi försöka att märka den än tydligare.

Jag vill påminna om att detta var första gången det genomfördes på Manolo och man bara för att vi testade den här formen av annonsering betyder det inte att den kommer bli ett frekvent inslag hos oss. Era åsikter är självklart något som vi värderar väldigt högt i den här typen av beslut men som det ser ut i nuläget tycker vi inte att en betaltjänst är att föredra.
#21 CT säger
2015-07-22 15:38 - Anmäl

Antar att innehållet redigerats sedan de första kommentarerna, för jag tycker det var väldigt tydligt att detta var en annons. Att Manolo och dess ägare inte vill driva en förlustverksamhet är full naturligt och jag ser inga problem med en native-annons här och där, så länge det inte övertar det redaktionella innehållet.

Och en parentes gällande Dressmann är att det snarare vore roligt att se Manolo testa produktutbudet, exempelvis hur står sig en tröja i merinoull/bomull eller ett par chinos från dem i förhållande till de mer "Manolobekanta" märkena.
#22 Andreas Weinås säger
2015-07-22 17:41 - Anmäl

#21 - Vi har inte ändrat något i innehållet bortsett från avsändaren uppe i vänstra hörnet ( tidigare Redaktionen och nu Annons, 21 juli 2015)
#23 Daniel säger
2015-07-22 20:34 - Anmäl

Återigen har moralens väktare basunerat ut hur fult det är med annonsering. Vad spelar det för roll? Hur kan man känna sig lurad av detta? Vi svenskar får moralpanik så jävla fort jämfört med övriga länder. Nästa gång ni är på Times Square så föreslår jag att ni blundar, ni kan komma att bli lurade av en annons och instinktivt köpa en Pepsi.

@Andreas, keep up the good work.
#24 Soccercalle säger
2015-07-22 21:14 - Anmäl

Självklart behöver Manolo annonser men den här var syntes i flödet som en artikel vilket var olyckligt. Jag tycker ni ska placera annonserna som på Permanent Style, snyggt och prydligt och dessutom attraktivt för varumärken som kan antas attrahera Manolos läsare.
#25 Soccercalle säger
2015-07-22 21:17 - Anmäl

Jag tycker det är trist med påhoppen på de som varit kritiska mot annonsen. Jag uppfattar att det var otydligheten de var kritiska mot och inte annonser i sig. Och Andreas har ju själv beklagat otydligheten.
#26 Victor säger
2015-07-23 13:52 - Anmäl

Självklart önskar även jag att en sida utan reklam som ändå skulle vara gratis att läsa vore perfekt, men jag inser det omöjliga i det hela =)

Jag undrar om vi inte ställer lite väl höga krav när vi som läsare går in på en gratis sida och känner att vi sitter på rätten att bestämma vart reklamen får synas och från vilka?
Jag tycker inte vi har med att göra vilken reklam som visas (förutom om det är företag som strider mot mänskliga rättigheter eller annat kränkande innehåll). Vi nog börja pröjsa om vi vill kunna påverka detta på något sätt.
#27 Henrik säger
2015-07-24 14:24 - Anmäl

Jag vill bara understryka att det är en väldigt stor skillnad på reklam och vad som kan uppfattas som köpt, redaktionell plats. Reklam - självklart! Köpt utrymme i spalterna - nja.

Därav mitt exempel med Dressmann ovan. Det skulle inte röra mig en sekund om de hade en annons någonstans, ens en fullskärmsvideoannons som man måste se för att komma åt siten.

Men native öppnar för att det kan dyka upp till exempel obefogat positiva recensioner av batistini-jeans som framstår som redaktionens alster. Det måste inte bli så, men finns gott om exempel från tidskriftssverige där utvecklingen gått åt just det hållet.

Det är inte där nu, det kommer antagligen inte att gå så långt heller (framför allt inte med tanke på den här tråden), men det är en farhåga och en god anledning att hålla sig borta från native om man värnar god journalistik
#28 Tony Johansson säger
2015-07-25 18:27 - Anmäl

Manolo hade kunnat informerat om att detta skulle ske någon vecka innan. Då hade det inte blivit någon missuppfattning. Jag håller med #26, det blir inte hållbart till slut att någon arbetar gratis så att andra ska dra nytta.
Andreas, kör hårt med en mycket bra site.
Skicka
OBS! Detta forum är förhandsmodererat, dvs. alla inlägg som skrivs måste godkännas av en administratör innan de visas publikt.


Har du frågor kring stil och mode? Ställ din fråga så försöker Manolo att besvara den så snabbt som möjligt.

Till Fråga Manolo →

Leffot

Alden x Leffot new arrivals

Läs mer

Permanent Style

The Drake’s x Permanent Style outfit

Läs mer

Shoegazing

Nyhet – Myrqvist öppnar butik i...

Läs mer

Hodinkee

Found: An Issued And Flown Apollo 7...

Läs mer

The Armoury Lightbox

Bespoke Florentine tailors Liverano...

Läs mer

Skoaktiebolaget

Enzo Bonafé Made to Order for...

Läs mer

Följ manolo.se direkt via våra RSS 2.0 feeds.
Alla artiklar Kläder Skor Accessoarer
Skönhet Guide Butikskollen