Manolo logotype

The Journey of a Wardrobe

Bild 314052

Att modemärkena förstått vikten av att synas på nätet är knappast någon nyhet. I höstas lanserade Burberry projektet "Art of the Trench" där de lät Scott "The Sartorialist" Schuman fota välklädda människor i Burberry-trenchcoats världen över. Sedan i raden av nätsamarbeten är Louis Vuitton som tillsammans med hypade fotobloggen The Selby skapat "The Journey of a Wardrobe.

The Selby har på bara två år blivit en av världens viktigaste mode- och designbloggar. Den unika mixen av mode, design och inredning lockar dagligen drygt 35 000 besökare och grundaren Todd Selby har redan hunnit ge ut en bok med samlade bilder från sina många hemma-hos-reportage. För samarbetet med Louis Vuitton har The Selby besökt mer eller mindre välkända människor i London, New York, Paris, Shanghai och Tokyo. Alla med oklanderlig känsla för stil och inredning.

Resultatet är ett frosseri i exklusiva lädervaror och kläder i minst lika vackra miljöer. Nedan följer ett mindre urval från specialsajten.

Bild 314053

Bild 314054

Bild 314055

Bild 314056

Bild 314057

Bild 314058

Bild 314059

Bild 314060

Dela på Facebook Dela på Twitter

Andra artiklar i kategorierna: Kläder

Andra artiklar om varumärkena: louis-vuitton
#1 Per säger
2010-05-20 15:15 - Anmäl

Det är väldigt fint och allt sånt, men jag ser ju helst att folk som Selby och Schuman tackar nej till allt dylikt. Frihet, självständighet, integritet och allt det där vettja...
#2 Jöns säger
2010-05-20 17:43 - Anmäl

trikolen, mannen. jävligt fel. bilderna var inte snygga. tyvärr.
#3 Gustaf säger
2010-05-20 18:39 - Anmäl

Jag har fortfarande inte riktigt hajjat det där med louis vuitton. Om man har råd att köpa väskor där i från, vill man då inte vara lite mer diskret? Det hela känns lite "nouveau riche", eller så är det ju stor risk att folk tror att man har kopior. men men, det var fina blogg-tips! :)
#4 Nils säger
2010-05-20 19:34 - Anmäl

@Gustav
Det finns diskreta väskor utan LV:s monogram i läder (ej damier). Taiga läder är fin.
#5 lano säger
2010-05-20 23:39 - Anmäl

Måste säga att jag håller med Gustaf. Kompisen köpte en LV väska när han var i Mexico och där kostade den motsvarande 9000 NOK. Varför inte bara ta och köpa snygga väskor utan blaffiga logotyper istället? :P
#6 Oskar i Malmö_ säger
2010-05-22 07:57 - Anmäl

#3 Gustav
Tycker också att LV-monogramserier i plastkanvas är ganska "nouveau riche" och definitivt inte värda pengarna med medge att Sofia Coppolla designade väska (jag tror åtminstone att det är den) på 4 fotot nedifrån är helt fantastiskt lyxigt snygg.
Skicka
OBS! Detta forum är förhandsmodererat, dvs. alla inlägg som skrivs måste godkännas av en administratör innan de visas publikt.


Har du frågor kring stil och mode? Ställ din fråga så försöker Manolo att besvara den så snabbt som möjligt.

Till Fråga Manolo →

Permanent Style

Ciro Zizolfi bespoke tweed jacket...

Läs mer

Shoegazing

Fördjupning – Hur skor veckas

Läs mer

Hodinkee

H10: Livestream: 10 Years Of HODINKEE –...

Läs mer

Följ manolo.se direkt via våra RSS 2.0 feeds.
Alla artiklar Kläder Skor Accessoarer
Skönhet Guide Butikskollen